Nieuws 2006

<< 2005

2007 >>

 

Gompie in TTPM

Omdat het alweer een tijdje geleden was en we Europees kampioen geworden zijn, is Dictus Hoeksma op 19 november bij ons op de koffie geweest om een stukje te schrijven in het Truck en Tractor Pulling Magazine van de NTTO.

Hij was wat aan de late kant, maar hij was ook niet weg te slaan. We hebben anderhalf bandje van zijn memorecorder vol gekletst. Hij heeft teamfoto's gemaakt en  ook heel wat foto's van de Gompie. Sommige van heel dichtbij. Er blijkt toch veel op onze Gomp te zitten waar niemand echt wat van weet...

Verder heeft René de voorraad Methanol aangevuld. Op de foto zie je dat de belangrijkste dingen voor het Gompie team in een groen jasje zitten...

IMG_0455.jpg (109941 bytes) IMG_0456.jpg (135959 bytes)
IMG_0457.jpg (109010 bytes) IMG_0458.jpg (63411 bytes)

Volgende week staat de mini op een tuning beurs in de buurt. Er wordt een mooi bord gemaakt om er naast te zetten. Ook handig voor het buitenseizoen straks. De koppeling wordt dat weekend gecontroleerd door de NTTO en in de tussentijd zijn de mannen bezig om de Gomp te conserveren voor de winter.

Zwolle 2006

Het was weer bere-koud in Zwolle, maar gelukkig niet zo koud als de jaren ervoor. Nogal wat teams waren druk aan het verbouwen, dus waren er niet veel teams aanwezig. De klassen waren magertjes, maar dat mocht de gezelligheid niet in de weg staan.

Vooral bij het Gompie team was het weer een gezellige drukte (en herrie). Dree was de BOB en dus werd de koelkast snel van zijn inhoud ontdaan door ons en menig bezoeker.

zwolle2006.jpg (52127 bytes)

We moesten als tweede klasse in de middag. De klasse voor ons liet al zien dat er niet zo veel grip was, dus dat werd weer oppassen. De één na de ander had last van groeiende banden. Maar wij hadden er wel vertrouwen in!

Nou het liep dus weer effe anders. Almer ging eigenlijk perfect weg! We dachten... eitje! Dat wordt weer een nummer 1. Tja... totdat hij ECHT op het gas ging (hij dacht ook dat het wel goed ging eigenlijk) en toen begon de Gomp te klimmen en verloor de grip. In 1 plof stond hij weer stil. Verzopen? Toerenbegrenzer? Hij maakte nogal wat toeren. Dus wat dat betreft werkt die nieuwe blower heel goed. Vroeger pruttelde hij op een laag toerentalletje naar de 100 meter. Maar nu was hij WILD! Op zich wel mooi, maar ja.. als je dan zo stil komt te vallen is het ook niks.

zwolle2006-2.jpg (48144 bytes)
Weggesleept na de crash

Almer was bang dat de motor te heet zou worden door het rijden op half gas. Achteraf bleek in de datalogger dat de motor rijk genoeg stond om door te kunnen rijden. ZONDE!!

Buiten werd de motor nog even gestart om de alcohol er uit te draaien. Er bleek zo op het eerste gezicht geen schade. Alleen zat de motor aan de voorkant vol met methanol.

We hadden eigenlijk in Zwolle effe goed willen testen. Dus nu wordt het alsnog wachten met de nieuwe scoop en de nieuwe inlaatbak.

Nu gaan we er een soort stoplicht op maken. Groen is goed, Oranje is warm, Rood is STOPPUHHH.

Na de 4,5 ton zijn we met z'n allen zoals elk jaar naar de chinees gegaan. Die hadden een nieuwtje... een glazen draaischijf in het midden van de tafel.. Nou.. wij moesten natuurlijk weer uitproberen hoe hard dat ding kon..... Hard dus.

De onderdelen voor het stoplicht zijn besteld, dus vóór Ahoy gaan we die er op bouwen. En voor de rest lekker rustig aan.

Ahoy 2006

We waren niet echt blij met de resultaten van Zwolle en werd het tijd om vóór Ahoy onze plannen uit te gaan werken. Patrick is druk bezig geweest om het "stoplichtje" te bouwen en net voor Ahoy is dat ook op de Gompie gebouwd. Het rode lampje leek een beetje te veel op het rode lampje van de oliedruk, dus werd dat een blauwe. Na nog even testen waren we klaar voor Ahoy

IMG_0474.JPG (303235 bytes) IMG_0475.JPG (291047 bytes) IMG_0476.JPG (289918 bytes)
Groen... Oranje... Roo eh... Blauw!

Na lang wachten in de koude wind en sneeuw buiten  en kijken naar de baan (die helemaal niet zo verkeerd was gelukkig!) werden we de Arena ingesleept. René was nog maar net bijgekomen van zijn lange, langzame reis vanuit de wintersport, dus het was Almer die ging rijden

.IMG_0491.JPG (226557 bytes) 
Gompie nog even 'onder zeil' voordat hij naar binnen kon.

En dat... ging helemaal niet zo verkeerd!!
We waren dolblij dat we nu eindelijk eens een goeie run konden maken met de nieuwe blower. De motor stond zo rijk als wat, maar wat ging die SNEL!!! En wat een herrie maakte die motor.

DSCF0225.jpg (81776 bytes) DSCF0228.jpg (88106 bytes) 
Foto's van de run met dank aan www.tractorpulling.nl

Heel wat mensen en teams hadden in de gaten dat het motortje best wel een beetje sterker was geworden.

Snel werd de datalogger uitgelezen (in de bittere kou en sneeuw buiten) en alles bleek in orde. Niet te heet, niet te koud. Met zoveel brandstof er bij bleek hij heel wat meer vermogen te hebben geleverd.

Snel terug naar de Arena voor de finale. Daar ging het helaas mis. Na al een meter of 15 stopte hij er mee.... Zomaar!!
Snaren gebroken? Motor van tijd gesprongen? Ontsteking kapot? Vergeten te tanken? Geen idee!!

In de pits werd er van alles bekeken en getest en het leek in orde, op de accuspanning na. Eenmaal belast leek dat niet goed te zijn. Ook omdat de datalogger was uitgevallen. Stroom op dus...

Na lang zoeken vond René een paar dagen later het euvel... Pinnetje afgebroken van 1 van de 4 accu's... Tja.. en dan doet hij het niet meer zo goed!
Toch niet slecht dat het onder die omstandigheden 2 jaar goed heeft gewerkt. Maar ja... beter nu dan in het buitenseizoen als het om de punten gaat.

Nieuwe accu's zijn besteld en die worden wat flexibeler gemonteerd.

Over de motor zelf waren we dik tevreden, want iedereen zei dat we in de finale nog best wel eens een Full Pull hadden kunnen rijden. Tja.. dat weten we pas bij de eerste buitenwedstrijd.

 

Stroe 2006

Van de winter hadden we veel plannen. Nieuwe blower, scoop en inlaatspruitstuk. Helaas kregen we niet de kans om in het Gelredome en Zwolle goede runs te kunnen maken. In Ahoy begon het er al een beetje op te lijken, want de eerste run was super. Die nieuwe blower heeft heel wat extra vermogen opgeleverd. Jammer van die tweede run, maar we wisten genoeg om de volgende stap te kunnen nemen.. de scoop!

Hier alvast foto's van dichtbij

stroe1.jpg (78323 bytes) stroe4.jpg (503452 bytes) stroe6.jpg (466437 bytes)
Met dank aan www.tractorpulling.nl

Het kost een paar centen, maar dan heb je ook wat: iets bijzonders en we zijn weer een paar kilootjes lichter.

In Stroe was het lekker weer en de baan zag er goed uit. Beetje droog misschien, maar genoeg grip en geen zachte plekken. De klassen voor ons verliepen goed en na een klein buitje konden de mini's naar het parc fermé.

De helft ging over de 100 meter en daar zaten wij ook bij. Heel wat toeschouwers en ook andere mini-rijders stonden verbaasd over de prestaties van het motortje. Niet alleen dat, maar dat zoveel extra vermogen geen groeiende banden.

stroe2.jpg (56609 bytes)
Met dank aan www.tractorpulling.nl

En dan de finale... Little Rascal deed het ook heel goed en zette 101.63 neer. Een floating finish dus. Even daarna ging Reny's Mission Impossible er dik 3 meter voorbij op 104,12. Het was even heel spannend toen de Gomp na alweer een super run heel dicht bij de vlag stond. Het scorebord zei 104.??. Even later kwam de uitslag 104,77 !!

Voorlopig nummer 1 dus. Maar ja.. Lambada en Jackass moesten nog. Lambada nam een heel ander stuk van de baan, maar dat was geen goede keuze. Op zich een mooie run, maar slechts 92 meter. Nog niet eens voorbij de Vampire. Gert had al een voorgevoel... Jackass volgde ons spoor en dat van MI, maar ook dat werkte niet voor deze V8. Bastiaan kwam maar net voorbij de Lambada.

stroe3.jpg (52212 bytes) stroe5.jpg (431717 bytes)
Met dank aan www.tractorpulling.nl

Kortom... GOMPIE OP NUMMER ÉÉN.

Emmeloord 2006

Hij was al een tijdje in bestelling, maar voor de Emmeloord ging de Gomp voor de eerste keer in zijn nieuwe vervoermiddel naar de wedstrijd. De 'henger' was verkocht en nu reist het team en de mini in een comfortabele ruimte BE-trekker-oplegger combinatie.

De oplegger komt niet van een onbekende, maar van mr. hovertrack Veldhuizen wagenbouw. Een caroserrie bedrijf heeft er een mooie strakke opbouw op gezet met een woon- en laadruimte.

Hij was nog niet helemaal af, maar de belangrijkste dingen stonden er in. Een Iveco trekker met dubbele cabine sleept het gevaarte door het land. Bijna heel het team past er in.

emm20061.jpg (58469 bytes) DSC_0183.jpg (100539 bytes)

Dat was het mooie... Het mindere gebeurde halverwege de eerste run. Een proeftrek die heel goed begon. De motor brulde het weer uit en het ging als een kogel. Toch stopte het plotseling met rampzalige gevolgen.  Totaal onverwacht viel de motor stil. Meteen kijken... Er was flinke olielekkage en er miste een dopje op de vulkraan. Aan het ergste werd gedacht... een vastgelopen motor. De datalogger gaf aan dat er voldoende oliedruk was, dus dat was het niet.

Ineens viel ons oog op de onderste blower poelie. Die stond er niet meer zo goed bij. Beetje scheef zeg maar. Een bijna 4 cm dikke stalen as die de hele handel vooraan aandrijft was gebroken. dwars af. 

Meteen zijn we naar huis gegaan om te kijken wat er verder aan de motor scheelde. De olielekkage zat ons niet lekker en Made was al over 5 dagen!!
Thuis gekomen werd de hele voorkant er afgehaald en bleek het 'alleen' de gebroken as te zijn. De motor zat niet vast en had weinig schade.
Nader onderzoek gaf aan dat de as al niet 100% meer was, omdat er al schade op zat.

  

Afb114.jpg (54265 bytes)

Voorkantje er af...

Afb115.jpg (50688 bytes)

Spulletjes in het magazijn...

Afb119.jpg (40637 bytes)

Toch geen lullig stukkie ijzer!

Afb118.jpg (37002 bytes)
Een lullig stompie is er van over.
Afb120.jpg (61052 bytes)

Kleppendeksels er ook af om de motor weer op tijd te zetten.

Gelukkig hadden de aluminium versie nog liggen en die werd er die week opgezet (Special thanks to Wurm). Ook moest er het een en ander vervangen worden wat krom was gegaan 

Made 2006

Alles was gezet op deze wedstrijd in het Brabantse land. Die 2 puntjes van Emmeloord deden wel heel veel pijn!

Ook hier begon het allemaal goed. De baan was er een waar je moest opletten, maar ons freempie deed het weer prima. Toch kwamen we niet over de meet. Bij een meter of 70 ging het alweer mis.

made2006.jpg (52884 bytes)

Alweer de as gebroken? Blowerbelt? Onsteking? Er werd zelf naar achteren gekeken of de noodstop er niet uit gegaan was. Een blik onder de trekker gaf de uitslag. Stekkertje los!! 
Niet zomaar eentje, maar een zware stekker van de accu's. Geen stroom? geen vonk... en ook geen kracht meer.
Blijkbaar was de stekker niet goed vastgezet in het parc fermé, waardoor hij losgetrild was. 

Tja... een ongeluk zit in een klein hoekje.
Daar weet ik (Patrick de computerman) alles van. Ik liep in Made met mijn arm in het gips. Had ruzie gehad met de grasmaaier...

Na flink wat schelden op onszelf en een paar biertjes later was het zeker... weer 2 punten in plaats van de 20 die er te wachten stonden.

Het pechduiveltje voelde zich blijkbaar heel goed in die hete Madese zon. Laten we hopen dat een flinke onweersbui hem wegjaagt, zodat wij weer kunnen strijden voor de koppositie. 

Oudenhoorn 2006

Het zag er allemaal weer goed uit in Oudenhoorn. Deze keer hadden niet wij, maar een andere V12 pech. Reny's Mission Impossible verspeelde zijn achteras. Het differentieelhuis ging kapot. Kijk maar eens... Niet alleen het differentieel, maar waarschijnlijk heel de achteras is afgeschreven. Zonde! En weer een hoop sleutelwerk.

Voor ons ging het prima. We reden een krappe full pull en zaten dus in de finale. Het duurde even maar er kwam krap aan een tweede bij. Little Rascall - ook uit het westland - kwam ons gezelschap houden. Het werd een finale van maar 2 deelnemers. De sleepwagen stond behoorlijk strak.

oudenhoorn1.jpg (72354 bytes) oudenhoorn2.jpg (75025 bytes)

 Wij moesten als eerste en Almer had de eerste 30 meter moeite om een goede balans te vinden. Het ging nogal wild. Na wat spelen met het gas ging het al beter en na 30 meter ging hij weer als een kogel. Het meteoortje kon weer lekker zingen naar de 103,46. Eigenlijk ging de Gomp na 100 meter buiten de baan, maar daar was geen krijtstreep! Geluk moet je ook wel eens hebben.

De gebroeders Groenheide hadden een iets betere balans en kwamen bijna 4 meter verder. Zeker niet verkeerd! En wij werden tweede.

Omdat de Reny achteras precies dezelfde is als die van ons, hebben we de onze ook eens opengemaakt. Behalve wat normale slijtage, zag het er nog goed uit. Ook de tijdelijke aluminium as van de blower/distributie is vervangen door een nieuwe stalen versie. En  maar goed ook, want de spline was al weer aardig versleten.

De trailer krijgt vóór Eext de belettering er op, dus kunnen we daar weer mooi voor de dag komen. Foto's komen binnenkort op de site.

Nieuws update 1 Augustus 2006

De webmaster heeft de afgelopen weken lekker genoten van een welverdiende vakantie. Het was lekker warm dus niets te klagen.

Bij de familie van de Marel was het ook feest de afgelopen maand. 
Dree en Bianca hebben er een dochter bij gekregen. Kim heet het zusje van Teun. GEFELICITEERD!!!

De rest van het Gompie team heeft ook niet stilgezeten en de resultaten waren ook niet verkeerd. Steeds zaten we in de top 3 samen met onder andere Little Rascal en Lambada. In Putten kregen we de wildcard om mee te rijden in de Eurocup. Jammer was dat we daar geen goede resultaten hebben gehaald.

Toch waren we niet echt tevreden over de resultaten, omdat de runs niet helemaal naar wens gingen. De banden liepen flinke schade op hier en daar en de grip was ook niet 100%. Het motortje daarentegen loopt als een zonnetje en zelfs in de hitte bleef de temperatuur beheersbaar. Die dikke V12 lustte een lekker slokkie alcohol.

Toch zat het de mannen niet lekker allemaal en werd er eens kritisch gekeken naar de bandenspanning. Het leek wel of ze te hard waren, zo weinig grip hadden we. En elke keer gaf de meter een andere waarde aan.
Een hele dure digitale gasdrukmeter van de welbekende "René de Bruijn C.V. installaties" gaf de doorslag. Terwijl de oude meter 0,2 bar aangaf, wees die van René 0,27 bar aan!! Een afwijking van 35%

Inmiddels zijn we begonnen met het slijpen van de nieuwe banden. De kilo's vliegen er af, maar toch wordt het weer krap aan. Te veel rubber er af, en ze zijn niets meer waard. Te weinig, en we mogen er niet meer rijden. 1 kilo is al te veel...

Aanstaand weekend is de wedstrijd in Achterveld. Een prima baantje als het weer een beetje meezit. Laten we hopen dat de Gomp op zijn nieuwe sloffies het dan ook prima naar zijn zin heeft! Voor de zekerheid gaan de oude bandjes ook mee... je weet maar nooit!

Nog even wat foto's van de afgelopen wedstrijden.


Dikke pech voor de collega's Stardust en Dirtie Herrie in Putten! Proberen ze ons na te doen?


De Eurocup run in Putten. Voorwieltjes aan de grond.


Op de vrijdag ging het wat beter in Putten.

Achterveld 2006

Allereerst eens een paar foto's van ons nieuwe vervoermiddel. We zijn erg trots op deze trekker-oplegger combinatie. Wat gigantische ruimte heb je toch met een BE rijbewijsje.

trailer3.jpg (382509 bytes)

6 man voorin in het 'busje' en de Gompie met een hele hoop bagage, gereedschap en brandstof achterin. Op 'de schotel' is een riante 'living' gemaakt die langzaam steeds luxer wordt.

trailer2.jpg (339880 bytes)

Onderin zitten onze bekende banken en tafels en aan de zijkant hangt een gigantische elektrische zonneluifel

Uiteraard was dit allemaal niet mogelijk zonder onze sponsors. Ook die hebben een mooi plekje gekregen op de zijkanten van de trailer.

trailer1.jpg (330122 bytes)

Het weer in Achterveld zat in ieder geval mee, zodat het voor groot aantal Gompie sponsors, familie en bekenden een geweldige dag zou worden. Ze konden allemaal een prima plaatsje vinden op de tribunes in het zonnetje.

publiekachterveld.jpg (404153 bytes)

Zoals gezegd was er hard gewerkt aan de banden en het was weer afwachten hoe het zou gaan vandaag. 
Nou... laat ik maar niemand in spanning houden... het was één groot drama.

Laten we zeggen dat het gewicht van de nieuwe banden geen probleem was. Blijkbaar had 'Kees Weegbrug' een goeie dag vandaag, dus gingen we probleemloos door naar het parc fermé.

Daar ging het al snel mis en wilde de Gomp niet starten. Niet zozeer de motor, maar de startmotor ging niet draaien. De startinstallatie is beveiligd, zodat er niet gestart kan worden als de trekker niet in zijn vrij staat. Eerst dachten we dat het neutraal schakelaartje kapot was. Dus dan maar even wat truuken en hij startte alsnog. 

Daarna toch maar even alles doorgemeten en er bleek een kabeltje kapot te zijn bij de startschakelaar. Dit was snel gerepareerd en dus konden we afwachten tot we aan de beurt waren.

De baan leek redelijk goed te zijn en er werden al diverse full pulls gereden door o.a. Lambada, Little Rascal en Reny's Mission Impossible. Dat zou dus geen probleem moeten zijn voor de Gompie.

Helaas... Al na 1 meter gingen de banden groeien en de Gomp begon tekeer te gaan als een wild paard. Hoe goed Almer zijn best ook deed, (hij moet ongetwijfeld blauwe plekken hebben) er was niets van te maken. Na 50 meter moest hij het opgeven.

Tja... en daar sta je dan. Aan het begin van de wedstrijd nog enige kans om punten te scoren voor het Nederlands Kampioenschap, en een uurtje later een kansloze situatie.

bandenachterveld.jpg (292378 bytes)

En nu?... Een biertje en gaan nadenken over hoe we dit gaan oplossen. Lagere wielsnelheid? Minder profiel op de banden? Hogere bandenspanning? of juist nog lager? Toch maar op de oude bandjes?
Inmiddels hebben we contact met diverse mensen over de hele wereld om aan een setje banden te komen. Van Amerika tot Australië en Denemarken, overal zijn er wel mensen te vinden die misschien nog een setje of 2 van het oude type hebben liggen.

Waar gaat het om? Er is een nieuwer en een ouder type mini puller band van Firestone. Op de oude staat "All traction  field and road" op de nieuwe staat een trekkerband profieltje en dan "traction field and road". Op de 1 of andere manier zijn die oude gewoon beter geschikt voor de Europese minipullers dan de nieuwe. Ze groeien gewoon minder snel. Het loopvlak is stugger en de wangen soepeler. Nu zijn de nieuwe ook wel bruikbaar, maar het kost een half seizoen om ze enigszins bruikbaar te maken.

Maar goed.. nog een aantal wedstrijden om te oefenen, voordat het EK in Frankrijk er is. 

't komt goed!

Meerkerk 2006

Omdat Meerkerk DE wedstrijd is waar bijna alle Gompie fans, sponsors en familie komen kijken besloten we om daar met de beste oude banden te rijden die we hadden. Deze zouden ook naar het EK gaan. Dus werden ze vlak voor de wedstrijd op de trekker gelegd.

img_0515.jpg (336342 bytes)

En dat het echt wel aan de banden ligt bleek wel toen aan het eind van de eerste run: Als een kogel naar de full pull.

Helaas waren de bandjes er niet zo blij mee, want het grippige baantje in Meerkerk had er weer aardig wat rubber afgesloopt.

IMG_0522.JPG (310016 bytes)

Met een mes werd het ergste weggehaald en gingen we naar de finale. 

En daar ging het 40 meter goed, om daarna keihard rechtsaf te gaan. Almer remde wat hij kon, maar de Gomp was niet te houden.

Aan het eind van de run kreeg hij "een beetje hete reet". Niet zo vreemd, want hij had zo hard geremd, dat de remschijf gesmolten was!. De vonken hadden de carterontluchting in de fik gezet. Tja... alcohol brand prima!

Alsof dat niet alles was, bleek de rechterband helemaal kapot. Niet zo vreemd dat hij rechtsaf ging...

IMG_0531.JPG (385646 bytes) Lex de Bruijn fixt die remschijf wel effe...

's avonds waren we uitgenodigd voor een BBQ van 'Weegbrug Kees'. Hij had het terras afgehuurd van het restaurant bij het veer Schoonhoven. Het was beregezellig, ondanks de zware regenbuien.

IMG_0534.JPG (311413 bytes)IMG_0535.JPG (301545 bytes)

IMG_0538.JPG (285425 bytes)IMG_0540.JPG (265429 bytes)

De Seaside en Berner waren er ook en we hebben de motoren nog even laten lopen. Zeker in het donker was het een mooi gezicht.

Kees... Bedankt !!! het was SUPER.

Bakel 2006

Hier gingen we het nog een keer proberen met de nieuwe banden. Ze waren iets ronder en lichter gemaakt en ook waren de bronzen lagers in de achteras vervangen door naaldlagers. De remschijven hadden we nog liggen dus die werden er ook opgezet. Al met al een druk weekje in de werkplaats.

IMG_0545.JPG (466780 bytes) Effe lekker warmdraaien met dat het natte weer.

Helaas ging het ook hier niet echt beter op de baan. Alweer ging deze keer René keihard rechtsaf om zo alweer bij 60 meter de baan uit te rijden.

Uiteindelijk zijn we nog vierde geworden in het Nederlands Kampioenschap. En dan met 4 verprutste wedstrijden... niet slecht.

EK 2006 Frankrijk

Al op vrijdagochtend om 5:30 begon de reis naar het zuiden. Eerst even Patrick ophalen en vandaar uit vol gas naar Lubersac.

Even wat foto's van onderweg...

IMG_0561.JPG (314499 bytes)IMG_0563.JPG (456669 bytes)IMG_0565.JPG (313044 bytes)

Hoewel het heuveltje op niet al te vlot ging, reden we prima op schema en om 18:00 konden we aanschuiven in de rij voor het loketje. Natuurlijk ging dat op zijn Frans en stonden we nog uren te wachten. Wat er ook nog wel bij kon was dat de truck van Mark Pacey (The Dealer) een kapotte startmotor had, dus duurde het nog langer.

Uiteindelijk waren we binnen en kon "kamp Gompie" worden opgezet. De trekker naar buiten en de mannen spreidden hun matras op de vloer van de trailer. 's avonds al een lekker biertje om de volgende dag op het gemak de boel voor te bereiden op de wedstrijd.

De eerste run zou op de nieuwe banden gaan. Voor de zekerheid werden de oude banden klaargelegd bij de Green Spirit. Die stonden vlak bij de weegbrug. 

Almer zou rijden en die eerste run was een kopie van Meerkerk en Bakel. Bij 70 meter de baan uit deze keer. Almer had daarbij ook nog eens het afstandsbordje om zeep geholpen. Aan het eind van de wedstrijd kreeg hij het provisorisch gemaakte bordje mee naar huis als aandenken.

IMG_0591.JPG (373869 bytes) IMG_0593.JPG (254593 bytes)

Als een speer achter de sleeptrekker naar het Green Spirit team en snel die ouwe sloffies er onder gooien werd het dus. Ook de hoge trekhaak werd er weer onder gezet om optimaal grip te krijgen. 

IMG_0568.JPG (359947 bytes)IMG_0570.JPG (381165 bytes)

De tweede run ging echt perfect. In één rechte lijn naar de 110 meter. Die was alvast binnen.

Ongeveer de helft ging ook door naar de finale.

Daar werd het spannend. Little Rascal zette een hele mooie run neer iop 93,92 meter. Lambada ging daar dik overheen met 99,78. Wie er onverwacht maar niet zo vreemd nog verder overheen ging was Reny's Mission Impossible. Met zijn Cepek banden kreeg hij echt al het vermogen van de Allison op de baan. Niet voor de 109,79 stond de Brabantse mini stil!!

Als 1 van de laatste gingen wij. De sleepwagen werd helemaal aan de rechterkant gezet, omdat je zag dat de baan steeds slechter werd. Almer had niet zo'n hele goeie start en moest wel eens remmen onderweg. Toch bleef de Gomp doorgaan. Hij stond uiteindelijk stil onder een grote laag stof, precies bij de afstand van Lambada. De afstand bleek 99,50. 

img_0576.jpg (293416 bytes) IMG_0573.JPG (322610 bytes) 
Een derde plaats dus! En wat doe je met zo'n vaas? Precies... bier er in gooien en opdrinken!! Proost Almer!

Het kleine verschil was deze keer in het voordeel van de Lambada. Toch zijn we zeer tevreden met de derde plek op het EK. Gezien de omstandigheden met banden en zo hebben we het prima gedaan.

's Avonds hebben we lekker gefeest en gek gedaan. (ooit het Gompie team normaal zien doen???)

IMG_0578.JPG (154189 bytes)

Een echte oranje fan!

 IMG_0579.JPG (396503 bytes) 
Oeps... bordje in twee.

IMG_0585.JPG (397376 bytes)
Nog meer bordjes... Ze stonden er ineens... zomaar...

IMG_0580.JPG (271392 bytes)

Voor Joop gaat er niets boven een lekker crackertje met hagelslag. Ook al is het 2 uur 's nachts.

IMG_0581.JPG (289280 bytes)

Carbid schieten bij de Lambada's.

Zondag hebben we lekker in het (snikhete) zonnetje naar de wedstrijd gekeken. 

IMG_0587.JPG (366588 bytes) IMG_0590.JPG (274791 bytes)

's Avonds nog een partijtje buikschuiven en een biertje of twee bij de de Sledge Hammer en Heart 2 Beat.

IMG_0599.JPG (292498 bytes) IMG_0600.JPG (267854 bytes) IMG_0602.JPG (280120 bytes)

's morgens rond half 10 zijn we weer op pad gegaan met de Daily. In de heuveltjes van Frankrijk bleek de Daily een beetje te heet te worden. De ventilator bleek het niet echt goed te doen. Een leuk klusje voor thuis.

IMG_0605.JPG (369794 bytes) IMG_0606.JPG (458801 bytes)

Voor de rest ging de reis prima en waren we weer rond 10 uur thuis in Maasland. Patrick was al een uurtje eerder gedropt.

IMG_0609.JPG (349918 bytes)
Wurm aan het stuur.

en verder?

We zijn druk aan het kijken naar een alternatief voor de Firestone banden. Cepeks kan het best wel eens worden, maar dan zullen ze wel anders gesneden moeten worden voor een beter koersvastheid en balans. Ook zullen we misschien kijken naar de 'inlaatbak' om weer gewicht te gaan besparen. En... We zien wel.. het wordt druk genoeg deze winter voordat de indoors weer beginnen.

Oktober 2006

Ondertussen is er iets verderop aan de Burgerweg ook hard gewerkt in huize De Bruijn. Want op 5 oktober om 13:45 is Iris geboren. Ze is het derde kind van René en Petra de Bruijn. Tim en Lex hebben er dus een zusje bij.

Wie weet zit er over 16 jaar wel een dame achter het stuur van de Gompie?!

In de werkplaats is de hele mini uit elkaar gehaald. Op zich ziet het er nog best aardig uit na zo'n tijd. Toch was er schade aan wat zuigers en zuigerveren. 

gompie_054.jpg (28988 bytes)gompie 055.jpg (16082 bytes)gompie 057.jpg (78515 bytes)

gompie 058.jpg (67734 bytes)gompie 056.jpg (74363 bytes)

Misschien een gelegenheid om andere zuigers te maken. Alles voor meer betrouwbaarheid en gewichtsbesparing. De nieuwe banden en velgen lijken iets zwaarder te worden. Maar ja... als we daarmee het vermogen op de baan kunnen krijgen.

Lukt dat niet dan verzinnen we wel weer wat andere grote plannen...

<< 2005

2007 >>

Terug