Hier een fotoverslag van onze avonturen aan de overkant van de sloot.
's morgens vroeg gaan we vol gas weg vanuit Hoek van Holland |
Het laatste stukje land... De komende uren zien we alleen maar water en
bootjes. |
Na de rondleiding in de machinekamer, even een kijkje nemen bij de
waterjets achterop de boot. |
Beetje wazig... maar deze dame uit De Lier heeft ons rondgeleid in de
buik van de boot. |
28 kuub water per seconde! Daar heb je 4 turbines met 100.000 pk voor
nodig. Wat een geweld. |
Effe uitwaaien achterop de boot. |
Eerst flink bunkeren in de hamburgerhoek en daarna een kaartje leggen.
Je moet toch wat op zo'n bootje. |
LAND IN ZICHT!! |
Ja Rooie... Je sliep echt wel! |
De tijdelijk invalide Peet v/d. Akker in de weer met zijn luchtbedje. |
Welkom in het regenachtige Gt. Eccleston. Het tentenkamp rond de hanger
is opgebouwd.
|
Zo'n lekker eitje op brood gaat er altijd goed in. |
Joop scherpt de bandjes nog even aan. |
Vol interesse maar natuurlijk stik zenuwachtig kijken we de super
stock klasse. |
Nog zo'n ijsbeer... |
Op naar de weegbrug. Die gaf geen problemen deze keer. Mooi ding
trouwens. Lekker laag! |
Wat een gruwelijk mooie run was dit zeg. Het motortje had het naar zijn
zin en zong prachtig. |
Langs de fans terug naar het parc fermé. |
De tweede run was qua balans ook perfect. Het motortje deed alleen een
beetje raar.
Onsteking? Brandstofprobleem? |
Terugrijden na een afstand 94,24. Volgens ons was dat nooooit genoeg. |
Stiekem was het wel genoeg!
We hebben GEWONNEN!!
Gompie is Europees kampioen.
Met maar 1 centimetertje verschil op de nummer 2 Lambada. Ook Jackass zat
er niet ver vandaan. Heren, ook gefeliciteerd natuurlijk.
|
Kusjes van de lapdance dames uit Preston.
|
Een lekker frisse douche van Gert.
|
De Gomp heeft goed zijn best gedaan. |
best een aardig uitzicht zo in de verte. |
Hoog en redelijk droog op de Lambada trailer. |
Een handtekening op een echte pulling fan uit Zweden (?) |
Oh dat was het waarom de motor zo slecht liep.
2 retourjets er ingedaan in plaats van 1. Tja... foutje kan gebeuren. |
Het belangrijkste doosje qua afstelling van het methanolsysteem. |
Daar moet op gedronken worden! |
De zondagochtend begon met flinke wind en regen. |
Gelukkig klaarde het aardig op en kwamen er nog meer mensen naar Gt.
Eccleston. Het was stampvol! |
Mr. Heineken |
zo... dat was dat. Opruimen die pestzooi. |
's avonds nog even kopspijkers bij D'n Aerdvruter. |
Voor de bus van René was dit heuveltje net iets te veel. |
Uitzicht vanuit de Benz van Henk. |
Aangekomen op de Holcot Steam and Country Fair. Even een demo bij de
Power Pullers. |
Tja... zo zijn wij lang geleden ook bezig geweest. Er valt nog veel te
leren voor de Engelsen. |
In de pits. |
Staat toch grappig. Gompie op zo'n bordje. |
Ook een aardig gebakkie. Hij deed het helaas niet zo goed. |
Organisator Mark Pacey druk in de weer met de sleepwagen. |
De Gompie geeft er ook even een flinke ruk aan. Alweer een perfect
runnetje met deze keer Almer achter het stuur. |
Het publiek vond het super!! |
Even wat foto's van de Steam fair... |
|
|
Ja en dan wil je weg om de boot te halen... En dan kan jet het terrein
niet af. |
Even aanhanger aan de kant en wegwezen!! |
We kregen nog een aardig aandenken mee. |
Even dollen met het grietje bij de incheckbalie. |
Veel bekijks bij het wachten op de boot. |
Terug in de werkplaats. |
Voor het komende jaar zitten er weer mooie stickers op de Gomp en de
aanhanger...